Christ van Rozendaal

Jaren geleden kreeg ik de mogelijkheid om operationeel directeur te worden in Tilburg, bij één van de 10 grootste Opeldealers van Nederland. Die organisatie moest helemaal opnieuw worden opgebouwd. Begonnen met 5 mensen, had het bedrijf bij mijn afscheid in 2000 ruim 50 medewerkers en werden er bijna 2000 auto’s verkocht per jaar. Hier heb ik dan ook mijn grootste ontwikkeling doorgemaakt. Op gebied van innovatie, strategisch denken, analyseren en leiderschap. Na 2000 ben ik betrokken geweest bij overnames en heb ik verschillende organisaties opgebouwd en/of gereorganiseerd. Omdat ik me ook op andere gebieden verder wilde ontwikkelen ben ik een HBO Marketing-Management studie gaan volgen in de avonduren.

Verbreden en verdiepen?

Ambitieus als ik ben, wilde ik me breder oriënteren, open staan voor veranderingen en ik wilde gaan werken in een andere bedrijfstak dan de autobranche.

Marketing is een denkwijze, geen wetenschap. Daar heb ik me in de loop der jaren in gespecialiseerd. Via deze studie heb ik echter de puntjes op de I kunnen zetten en het sloot prima aan bij mijn werkzaamheden. Omdat het een modulaire studie was (13 modules) heb ik me ook op andere gebieden verder kunnen ontwikkelen, zoals informatiekunde, bedrijfseconomie en communicatieve en sociale vaardigheden.

In 2005 heb ik bewust de automotive branche vaarwel gezegd, omdat zoals als eerder vermeld, ik in een andere branche wilde gaan werken. Zo ben ik bij Lexin International B.V. gaan werken als operationeel directeur. Lexin International maakte infrarode warmtepanelen. Daar heb ik de hele organisatie opnieuw gestructureerd. Dat hield o.a. in: productieprocessen in Duitsland opzetten, deze implementeren via ERP samen met CRM in de afdeling sales, en administratie in Breda. Ook het licentiebeleid met de internationale agenten heb ik geherstructureerd.

Na de opdracht om een beddenketen van 17 filialen te beoordelen op commercieel gebied en alle medewerkers coachen en begeleiden op de werkvloer, wist ik zeker dat door mijn ervaring in de autobranche, je in elke organisatie goed kunt acteren. In deze branche zitten namelijk alle facetten verwerkt die in het “andere” bedrijfsleven vaak apart gedaan worden.

Omdat ik me steeds verder wil blijven ontwikkelen heb ik me uitgebreid laten testen bij Gallup Strengthfinder in “Wie ben ik”, Wat wil ik” en “Wat kan ik”. Daar is o.a. naar voren gekomen dat ik veel meer zou kunnen met mijn empatische kwaliteiten. In januari 2007 heb ik de stap gewaagd om mijn eigen bedrijf op te bouwen. Er kwamen opdrachten binnen om mensen te gaan coachen en begeleiden naar de arbeidsmarkt. Voor UWV, FNV en veel gemeenten heb ik mensen gecoacht die bijv. langdurig in de bijstand zaten, mensen met de kwalificatie “complexe casuïstiek”. Wat ik ook als enorm interessant heb ervaren is het coachen van ex-gedetineerden. Ik werk nu met veel partners en medewerkers in de gemeentelijke en sociale sectoren, en heb vele opdrachten succesvol uitgevoerd. Ook ben ik me gaan specialiseren in Social Media en geef workshops in LinkedIn.
Jezelf ontwikkelen is een continue-proces en blijft boeiend. Werken met mensen is het mooiste wat er is. Ik ben een mensen-mens en denk altijd in win-win situaties. Het heeft me al met al veel gebracht.

Is getekend,
Christ van Rozendaal.

 

 

Benieuwd wat Van Rozendaal consultancy voor u kan doen?

Bel 013 - 5211402
of vul het contactformulier in.